Bol u peti, otežano hodanje i probadajući bol glavne su tegobe petnog trna (upala plantarne fascije).

Oboljenje nastaje kada se naslage kalcijuma talože na kosti u predelu pete i javlja se u obliku koštanog ispupčenja.

Plantarni fascitis rezultuje upalom plantarne fascije, vezivnog tkiva koje povezuje petnu kost sa prstima.

Pojedini pacijenti su simptome ovog oboljenja opisivali kao “probadanje nožem” u predelu pete.

Ove neprijatne senzacije dovode do otežanog hoda i smanjene pokretljivosti tokom čitavog dana, a naročito prilikom prvih koraka ujutro.

Fizionova centar ima rešenje za petni trn.

Primenom kombinovanih metoda lečenja veoma uspešno lečimo ovo izuzetno neprijatno stanje.

Koji su uzroci bola u peti?

Iako je prethodno pomenuto da je plantarni fascitis stanje koje najčešće izaziva bol u peti, bitno je napomenuti da i druga oboljenja mogu dovesti do sličnih tegoba.

Upala ahilove tetive može uzrokovati bol u peti, a ovo stanje često pogađa sportiste, posebno trkače.

Različite povrede stopala, poput istegnuća ligamenata ili fraktura petne kosti mogu , takođe, dovesti do bola u peti.

Nepravilna biomehanika stopala, poznatija kao ravna stopala ili visoki luk stopala mogu dovesti do neravnoteže i pritiska na petu.

Zašto je važno na vreme lečiti bol u peti?

Bol u petama usko je povezana sa petnim trnom jer predstavlja njegov glavni simptom, a ovo oboljenje je najčešći uzrok bola u peti.

Kao što je prethodno pomenuto, bolest zvana petni trn (plantarni fascitis) nastaje nakupljanjem kalcijuma na kosti pete sa donje strane stopala.

Stručnije pojašnjenje ukazuje da pretni trn predstavlja kalcifikat plantarne fascije na petnoj kosti.

Javlja se u obliku koštanog ispupčenja ili čak u vidu nekoliko izraslina. Zadebljanje kosti nastaje nakon nepravilnog skladištenja kalcijuma i dugoročnog pritiska pete.

Sam proces nastajanja petnog trna ume da potraje i do par meseci. Obloge za bol u stopalu nisu od pomoći kada je reč o ovom oboljenju.

Bitno je početi sa lečenjem petnog trna što pre, jer ovo oboljenje posledično može izazvati probleme pri hodu i bol u lumbalnom delu leđa.

Blagovremeno prepoznavanje simptoma može prevenirati nastanak komplikacija. Petni trn simptomi:

• Bol u peti
  • Bol u stopalima odozdo
  • Bol u peti leve noge
  • Bol u peti desne noge
  • Bol u stopalu
  • Bol u stopalu ispod prstiju
  • Bol u donjem delu stopala
  • Bol u petama
  • Bol u stopalu odozdo
  • Bol u zadnjem delu pete
  • Bol u peti pri hodu
  • Bol kao posledica rupture plantarne fascije
  • Bol u peti i listu noge
  • Bol koji se javlja pri trčanju

Kako izlečiti bol u peti?

Bol u peti se može lečiti na različite načine, u zavisnostii šta je primaran uzrok bola koji osoba oseća. Najčešće se u lečenju primenjuje fizikalna terapija ili kineziterapija.

Savetuje se odmor i izbegavanje opterećenja, kako bi se stopalu dalo dovoljno vremena za oporavak. Takođe se preporučuje izbegavanje intenzivne fizičke aktivnosti koje može povećati bol.

Hlađenje zahvaćenog područja ledom smanjuje upalu i ublažava bol, ako je u pitanju benigni bol koji nije nastao usled ozbiljnog oboljenja.

Vežbe jačanja, istezanja i tehnike masaže poboljšavaju fleksibilnost i podršku stopalu, ali se prethovno treba posavetovati sa stručnim licem. Nošenje ortopedskih uložaka ili potpora može pružiti dodatnu podršku stopalu.

Lekari ponekad prepisuju protivupalne lekove ili analgetike kako bi se ublažile tegobe. Pored toga, odabir udobne obuće s podrškom je izuzetno bitan za smanjenje pritiska na petu.

Ako se na specijalističkom pregledu ustanovi da je primarni uzrok bola u peti stanje plantarni fascitis, tada se preporučuju i dodatne terapijske metode.

Fizionova centar sprovodi lečenje petnog trna inovativnom metodom lečenja, bez operacije i potpuno bezbolno.

Lečenje petnog trna se u našem centru sprovodi primenom specifičnog protokola lečenja 616-plantarni fascitis.

Kako razlikovati petni trn od upale ahilove tetive?

Petni trn (plantarni fasciitis) i upala Ahilove tetive (Ahilov tendinitis) su dva različita zdravstvena stanja. Ipak, određeni simptomi se mogu preklapati u nekim slučajevima.

Tipična bol kod plantarnog fascitisa javlja se na donjoj strani pete, obično bliže sredini pete ili duž petne kosti.

Bol je najizraženija prilikom prvih koraka ujutro nakon buđenja ili nakon dugog perioda neaktivnosti. Bol se povećava tokom hodanja ili stajanja, posebno nakon dužeg vremena provedenog na nogama. Otok nije uvijek prisutan, ali ponekad može doći i do blagog oticanja u području pete.

Kod upale ahilove tetive, bol se obično javlja sa zadnje strane pete, gde ahilova tetiva povezuje mišiće s petnom kosti. Kao i kod petnog trna, prisutna je bol prilikom hodanja ili trčanja, skakanja i sportskih aktivnosti.

Za razliku od petnog trna, kod ahilove tetive se javlja jutarnja ukočenost donjeg dela noge. U nekim slučajevima se može primetiti crvenilo ili toplina oko zahvaćenog područja.

Petni trn i program lečenja

podrazumeva tri faze

odnosno specijalsitički pregled fizijatra.

Na ovom pregledu će biti ustanovljen izvor vašeg problem, kao i eventualna dijagnoza i plan za dalje lečenje.

Naša Doktorka Jelena Kluz-Đurđević će utvrditi da li postoje određene pridružene bolesti i preporučiti adekvatnu terapiju.

Predviđeni protokol lečenja obuhvata sledeće terapijske metode:

• RSQ bath protokol
  • Terapija Irradia hladnim laserom
  • Terapija ultrazvukom
  • Kineziterapija + funkcionalni trening
  • MF
  • Terapija Salus Talent aparatom
  • Terapija radijalnim talasima
  • FSWT-usmerena terapija
  • Presor terapija

Nakon mesec dana od završetka terapijskog procesa ćete doći na kontrolni pregled, na kom ćete moći da postavite sva pitanja koja Vas zanimaju, moći ćete dodatno da se informišete o daljim merama prevencije.

Izlečite bol u peti

primenom inovativnih metoda lečenja

Većina ljudi koja ima dijagnozu petnog trna se suočava sa konstantnim bolom u peti koji znatno otežava kretanje.

Da bi ste se što pre oslobodili bola koji Vas ometa u svakodnevnim aktivnostima, zakažite pregled u Inov centru Fizionove.

Naš tim čine iskusni stručnjaci i profesionalci koji će se temeljno posvetiti lečenju plantarne fascije.

Primenom visokokvalitetnih i inovativnih metoda lečenja činimo oporavak duplo bržim.