Kako pobediti hronični bol u ledjima?

Diskus Hernija se s pravom može nazvati bolešću savremenog čoveka. Zbog prirode poslova koji sve češće zahtevaju višečasovno sedenje u istom položaju, broj ljudi koji se susreću sa ovom neprijatnom tegobom konstantno raste.

Diskus hernija simptomi:

• bol u donjem delu ledja
  • bol u vratu
  • hronični bol u ledjima
  • bol u ledjima pri savijanju
  • trnjenje ruku
  • ukočenost u vratu
  • zujanje u ušima
  • bol u sredini ledja
  • bolovi u ramenu
  • bol u gornjem delu ledja izmedju lopatica
  • trnjenje ruku i bol u ledjima
  • slabost mišića
  • trnjenje nogu i bol u ledjima

Hroničan bol u predelu kičmenog stuba ili vrata u velikoj meri otežava obavljanje svakodnevnih aktivnosti i negativno utiče na kvalitet života pojedinca.

U nastavku teksta ćete naučiti šta je:

• Lumbalna diskus hernija
  • Cervikalna diskus hernija (diskus hernija vrata)
  • Kako da prepoznate simptome diskus hernije
  • Koji su njeni glavni uzroci

Pored toga ćete saznati koje terapeutske metode lečenja u Fizionova centru mogu učiniti da hrioničan bol u leđima nestane.

Šta je diskus hernija, a šta benigni bol u leđima?

Bol u leđima je iskusila gotova svaka osoba nakon tridesete godine starosti.

On je sastavni deo svakodnevnice većine ljudi u određenom periodu života. Različiti su faktori koji utiču na njihov nastanak.

Često na njega utiču faktori poput genetike i starosne dobi. Bol u ledjima od stajanja se pojavljuje kod većine osoba. Takodje, bol u ledjima u trudnoći je veoma česta pojava. Medjutim, nije svaki bol koji osećate simptom diskus hernije.

Bitno je naučiti razliku izmedju akutnog i hroničnog bola. Akutni bol može trajati od nekoliko dana do nekoliko nedelja. Pacijenti ga opisuju kao konstantan bol u ledjima koji je veoma jak. Međutim, ako bol traje duže od tri meseca, onda on prerasta u hronični bol. Noćni bol u ledjima je karakterističan za ovu fazu.

Kod diskus hernije glavni simptomi se manifestuju u vidu hroničnog bola u donjem delu kičmenog stuba ili vrata. Lekovi za bol u ledjima u ovoj fazi često u potpunosti ne pomažu. Ako se bol širi i na predeo gornjih ili donjih ekstremiteta, treba se obratiti stručnom licu. Ovakav bol može biti jasan indikator diskus hernije.

Uzroci diskus hernije i faktori rizika

Bitno je napomenuti da diskus hernija nije oboljenje koje se povezuje isključivo sa zanimanjima koja iziskuju višečasovno sedelje za računarom.

Fizički zahtevni poslovi predstavljaju jedan od glavnih faktora rizika koji doprinose ubrzanom trošenju diska i njegovoj degeneraciji.

Ponekad svakodnevne radnje koje ne deluju kad veliko opterećenje mogu izvršiti značajano opterećenje. Recimo, roditelji koji nebrojeno puta tokom dana na nepravilčan način podignu svoje dete mogu razvitit simptome.

Stoga je prevencija izuzetno bitna. Kao najbolji vid prevencije se preporučuje:

• jačanje mišića treniranjem
  • plivanje
  • održavanje optimalne telesne težine
  • pravilno držanje leđa
  • pravilno podizanje predmeta veće težine

Bitno je naglasiti da vežbe treba primenjivati sa posebnim oprezom zbog rizika od povrede i pogoršanja stanja.

Nepravilno vežbanje može pogoršati Vaš problem

Nepravilno vežbanje i intenzivni treninzi u teretani mogu pogoršati Vaše stanje, s toga je poželjno potražiti pomoć stručnjaka.

Fizioterapeutski centar Fizionova nudi program korektivnih vežbe za zaposlene koje su odličan vid prevencije. Međutim, ako je do pojave prvih simtoma bolesti već došlo, potrebno je početi sa terapijskim pristupom i lečenjem.

Fizionova Vam nudi rešenje uz pomoć FSWT-usmerene terapije.

Kojom metodom se leči diskus hernija u Fizionova centru?

Razvoj simptoma diskus hernije se odvija etapno. Međutim, mnogi pacijenti se odluče da potraže pomoć tek kada dodje do poslednje faze bola.

U ovoj fazi su simptomi najčešće opisuju kao nesnosni bolovi koji traju i danju i noću. Lekovi za ublažavanje bolova u ovom stadijumu nisu od pomoći. S toga je bolje ne odlagati konsultacije sa stručnim licem.

U našem centru se problem tretira programima prilagođenim specifičnom tipu diskus hernije koji je dijagostikovan kod pacijent.

Tipovi diskus hernije su:

• Lumbalni sindrom-manifestuje se kao bol u donjem delu leđa
  • Cervikalni sindrom-manifestuje se kao bol u vratnom predelu

U zavisnosti od toga koji tip diskus hernije se ispoljava, primenjuje se specifičan protokol po kojima se vrši terapeutski tretman.

Lečenje cervikalnog sindroma programom po vašoj meri

Cervikalni sindrom, odnosno vratnu diskus herniju odlikuje bol u predelu vrata.

Širenje bola u predelu glave se može ispoljiti, ali se neretko događa da ovakav simptom izostane. Takođe, može se dogoditi da se bolovi šire u rame ili ruku.

U uznapredovaloj fazi ove bolesti, mogu se uočiti čak i oštećenja na samoj kičmenoj moždini. U lečenju lumbalnog sindroma primenjujemo naš protokol 2 koji se sastoji iz niza terapeutskih metoda.

Kod lečenja cervikalnog sindroma se primenjuju sledeće metode:

• Dekompresija vratnog dela kičme Chattoonga Triton DTS aparatom
  • RSQ1 tretman koji ubrzava oporavak (21 minut rada ovim aparatom zamenjuje sat i po vremena standardne terapije)
  • Hans Tim tretman koji relaksira mišiće vrata
  • Naredna procedura jeste kombinovana terapija primentom Tensa i sonoforeze
  • Zatim Salus Talent elektromagnetni stimulator
  • Primena hladnog Irradia lasera
  • Hiperbarična terapija putem ventuza koja se primenjuje kod spazma paravertebralne muskulature

Lečenje lumbalnog sindroma našim protokolom

Kao što smo prethodno pomenuli, lumbalni sindrom se manifestuje intenzivnim bolom u donjem delu leđa.

Lumbalni tip diskus hernije se, kao što smo ranije pomenuli, javlja kao bol u donjem delu kičmenog stuba sa tendencijom širenja bola u nozi.

Kada se bol proširi na donje ekstremitete, dešava se da se lokalizuje u stopalu i izazove opštu slabost nogu.

Ovaj tip diskus hernije se leči našim protokolom 4 koji sadrži nekoliko praktičnih terapijskih procesa, a to su:

• Manipulacija, a zatim dekompresija kičme Chattoonga Triton DTS aparatom
  • Zatim terapija RSQ1 aparatom i kineziterapija
  • Kombinovana terapija istovremenom primenom elektroterapije i ultrazvuka
  • Tretman Irradah hladnim laserom
  • Poslednji u nizu je neizostavni Salut talet-visokofrekventni magnet

Vodeći centar inovativnih terapija u regionu