Bol u leđima u trudnoći se javlja kod velikog broja žena u određenom periodu tokom trudničkih dana. Statistički gledano, svaka druga trudnica iskusi bol u leđima tokom trudnoće.

Bol u leđima tokom trudnoće je očekivano stanje i može biti posledica:

• Naglog povećanja telesne težine
  • Posledica hormonskih promena do kojih tolazi tokom trudnoće
  • Povećanog pritiska na kičmeni stub
  • Promene u položaju karlice

U određenim slučajevima pomenute promene tokom trudnoće u organizmu žene mogu podstaći nastanak oboljenja diskus hernija zbog pojačanog pritiska na diskove. Naročito ako je blaga protruzija diska već postojala pre početka same trudnoće.

U nastavku možete saznati zašto nastaje diskus hernija u trudnoći i koji su njeni glavni simptomi.

Pored toga, saznaćete da li se oboljenje diskus hernija sme lečiti tokom trajanja trudnoće.

Šta je diskus hernija?

Oboljenje diskus hernija nastaje kada meki unutrašnji deo diska izađe iz svoje pozicije.

Šta su diskovi? Diskovi su “jastučići” smešteni između pršljenova koji amortizuju pokrete i omogućavaju fleksibilnost kičme. Nakon “curenja diska” dolazi do pritiskanja nerava i osećaja intenzivnog bola.

Trudnoća pojačava opterećenje koje podnose leđa, stoga se simptomi mogu prvi put pojaviti ili dodatno pogoršati tokom same trudnoće.

Tipovi diskus hernije i simptomi

Diskus hernija može nastati u predelu vrata i stručno se naziva cervikalni sindrom, odnosno cervikalna diskus hernija.

Drugi tip diskus hernije je lumbalna diskus hernija koja nastaje u regiji leđa.

Slede glavni simptomi diskus hernije lumbalnog i cervikalnog tipa koji se mogu javiti i tokom trudnoće:

• Bol u vratu
  • Trnjenje nogu i bol u leđima
  • Hronični bol u leđima
  • Bol u leđima pri savijanju
  • Trnjenje ruku
  • Ukočenost u vratu
  • Zujanje u ušima
  • Bol u sredini leđa
  • Bolovi u ramenu
  • Bol u donjem delu leđa
  • Bol u gornjem delu leđa između lopatica
  • Trnjenje ruku i bol u leđima
  • Slabost mišića
  • Ukočenost u donjem delu leđa

Navedeni simptomi mogu ukazivati na prisustvo oboljenja diskus hernija, a blagovremeni odlazak na fizijatrijski pregled je izuzetno bitan i tokom trudnoće.

Bol u leđima i trudnoća

Kao što smo već napomenuli, bol u leđima i stomaku u trudnoći je normalna pojava i često se pogrešno okarakteriše kao simptom diskus hernije.

Kako smanjiti bol u leđima u trudnoći? Postoji niz preporuka i saveta kako trudnice mogu sebi olakšati dane tokom kojih se suočavaju sa bolom u leđima u trudnoći.

Ali pre svega je potrebno prepoznati razliku između benignog bola i simptoma diskus hernije.

Sledeći simptomi su uobičajena pojava i najverovatnije ne ukazuju da se javila diskus hernija u trudnoći:

• Blagi bol u leđima u prvom trimestru trudnoće
  • Povremeni bol u leđima u početku trudnoće
  • Blagi bol u stomaku i leđima u trudnoći
  • Blagi bol u donjem delu leđa i stomaka u trudnoći
  • Umereni bol u leđima u 8 mesecu trudnoće
  • Povremeni bol u leđima i stomaku tokom trudnoće
  • Povremeni bol u leđima u ranoj trudnoći tokom kretanja

Dijagnozu diskus hernije postavlja fizijatar na specijalističkom pregledu, a Vi možete samostalno prepoznati simptome koji ukazuju da je potrebno potražiti stručnu pomoć.

Sledeći simptomi ukazuju da je nastala diskus hernija u trudnoći:

• Jak bol u leđima u trudnoći
  • Intenzivan bol u donjem delu leđa u trudnoći
  • Jak bol u leđima u 9 mesecu trudnoće
  • Bol u gornjem delu leđa u trudnoći
  • Intenzivan bol u leđima sa desne strane u trudnoći
  • Konstantan bol u leđima sa desne strane u trudnoći
  • Jak bol u leđima u devetom mesecu trudnoće koji je naglo nastao

Telesna težina i hormonalne promene u trudnoći utiču na kičmu

Žensko telo tokom trudnoće prolazi kroz hormonalne promene, uključujući povećano lučenje hormona koji se zove relaksin.

Hormon relaksin podstiče omekšavanje zglobova i ligamenata zbog lakšeg prolaska bebe kroz porođajni kanal. Pomenute hormonalne promene mogu doprineti stvaranju hernijacije diska.

Pored hormonalnih promena, povećana telesna težina tokom trudnoće stvara dodatni pritisak na kičmu. Trudnički stomak menja centar ravnoteže i utiče na držanje tela, pa dodatno opterećuje intervertebralne diskove.

Da li se diskus hernija sme lečiti u trudnoći?

Trudnicama se najčešće savetuje da sa lečenjem diskus hernije otpočnu tek nakon porođaja, nakon tri do četiri meseca od kraja trudnoće.

Iako se lečenje diskus hernije sprovodi tek nakon porođaja, trudnica koja oseća intenzivne bolove u leđima svakako treba da ode na fizijatrijski pregled što pre.

Na fizijatrijskom pregledu u Fizionova centru će Vam naš stručni tim dati korisne savete kako ublažiti bol u leđima u trudnoći i kako prevenirati razvoj daljih komplikacija.

Možete dobiti i infomacije o inovativnoj FSWT terapiji koja obnavlja odumrle krvne sudove i duplo brže leči diskus herniju, čija primena se može otpočeti nakon završetka trudnoće.

Kako izgleda lečenje diskus hernije u Fizionova centru FSWT terapijom

Lečenje diskus hernije se može sprovesti praktikovanjem terapijskih metoda poput fizikalne terapije, promenom životnih navika, i primenom lekova protiv bolova i upala.

U težim slučajevima, kada pomenuti pristupi ne pomažu ili kada postoji ozbiljan neurološki problem, neophodno je razmotriti hirurški zahvat.

FSWT terapija predstavlja revoluciju na polju fizikalne terapije i lečenja diskus hernije koje je mnoge naše pacijente poštedelo odlaska na operaciju.

Inovativna FSWT terapija primenom fokusnih akustičnih talasa obnavlja krvne sudove u bolnoj regiji, rapidno smanjuje bol i na taj način sanira problem sa diskus hernijom.

Prevencija diskus hernije tokom trudnoće uz stručnu pomoć

Ako prepoznajete neke od navedenih simptoma i sumnjate na oboljenje diskus hernija, naš tim vrhunskih stručnjaka, lekara i terapeuta Vam stoji na raspolaganju za pomoć i podršku.

Pomoći ćemo Vam našim stručnim savetima da ublažite bolove i naučite kako da sprovedete preventivne mere kako bi sprečili nastanak komplikacija.

Ako se na specijalističkom pregledu utvrdi da oboljenje ipak postoji, naš tim će Vam na licu mesta objasniti kako izgleda postupak lečenja i kada će biti optimalan trenutak da se sa lečenjem otpočne.

Naš tim Vam stoji na raspolaganju za pomoć i podršku kako bi trudničke dane proveli bez bola u leđima.

Obratite se Vašem lekaru za pomoć i uz pravovremenu dijagnostiku ćete zasigurno dobiti terapiju koja će ublažiti bol i osloboditi Vas neprijatnih tegoba.

Tim Fizionove usavršava terapeutske veštine na svetski priznatim edukacijama i seminarima

Naš stručni tim je posećivao brojne renomirane konferencije i edukacije: Osteopathy Conference-Joints & Manipulation, Berlin 2019; Konferencija Osteopathy and White Nights, St. Petersburg; MEDICA-Medical Technology Trade Fair, Dizeldorf 2023; Edukacija za FSWT usmerenu terapiju.

Ovi prestižni događaji okupljaju istaknute profesore, lekare i terapeute iz celog sveta, a naš tim je imao priliku da proširi svoje znanje slušajući predavanja svetski prepoznatih stručnjaka.

Edukacije i konferencije su idealna prilika da naučimo nove praktične tehnike fizioterapije koje kasnije primenjujemo u našoj terapijskoj praksi.

Kroz stalno usavršavanje svojih terapeutskih veštima, Fizionova osigurava lidersku poziciju u oblasti lečenja diskus hernije i brojnih drugih fizijatrijskih tegoba.