Grčenje mišića pogađa različite uzraste i može se javiti i tokom mirovanja, ali i tokom fizičke aktivnosti. Pošto tokom trajanja kontrakcija mišić boli i praktično je neupotrebljiv, često ponavljanje simptoma može biti pokazatelj ozbiljnijeg zdravstvenog problema koji se mora lečiti.

Veći rizik za spazam mišića imaju osobe koje su u zrelom životnom dobu, trudnice i žene u menopauzi, gojazni, ali i oni koji imaju bolesti kao što su dijabetes, neurološke bolesti i kardio-vaskularne probleme.

Simptomi se ne smeju ignorisati, naročito ako se epizode ponavljaju, a mišić ograničava pokret tela. Konsultujte lekara jer kontinuirano, nekontrolisano grčenje izaziva trajna oštećenja na telu.

Šta je spazam mišića?

Spazam mišića se manifestuje kao nevoljno i bolno grčenje mišića. Tokom kočenja mišića on ne može da se pomera, krut je i ne reaguje na pokret tog dela tela.

Grčenje mišića se najčešće javlja u rukama i nogama, ali se može dogoditi i kao posledica grčenja glatkih mišića koji utiču na normalno funkcionisanje organa.

Vrlo često se spazam mišića događa samo tokom stresnih situacija, vežbanja ili nastaje usled dehidratacije, loše cirkulacija, a može imati i ozbiljnije neurološke uzroke kao što je multiple skleroza, ciroza jetre, bolest štitaste žlezde ili nedostatak pojedinih vitamina.

Kako izlečiti spazam mišića - tretmani u Fizionova centru

U našem centru Fizionova, mi spovodimo sve neophodne preglede i testove kako bismo utvrdili problem i postavili tačnu dijagnozu. Nakon detaljnog pregleda i dodatnih analiza, naši terapeuti će vam predložiti protokole koji su najbolji za vaš individualni slučaj.

Na raspolaganju je čak četiri grupe koje leče najrazličitija stanja i postižu odlične rezultate: Protokol br. 2, Protokol br. 4, Protokol br. 36.

Pored toga, naši terapeuti će vam pružiti savete o preventivnim vežbama, kao i promenama u stilu života koje će pomoći u sprečavanju ponovnog vraćanja.

Ne oklevajte, pozovite nas i zakažite pregled na broj 011/ 21 00 588.

Kako izgledaju najočitiji simptomi spazma mišića?

Kada je u pitanju spazam mišića simptomi variraju od blage nelagodnosti pa do intenzivnog bola. Vrlo često je jasno vidljivo grčenje mišića koji je i tvrd na dodir i nije ga moguće opustiti.

Mišićni spazam često traje samo nekoliko sekundi, ali događa se i da pogodi mišić čak i nekoliko minuta. Nakon što grč popusti cela regija boli i podseća na upalu mišićnog tkiva, a osećaj prolazi nakon nekog vremena.

Ono što može da bude karakteristično je da tokom epizode spazma dolazi do trzaja tog dela tela, otežano pomeranje zglobova, ali i izmenjen položaj prstiju ako su pogođeni mišići šake ili stopala. Može doći i do otežanog govora i do otežanog kretanja sve dok grčenje mišića ne prođe.

Najčešći uzroci nastanka mišićnog spazma su bezazleni, ali nekad mogu i da ukažu na teža oboljenja

Česta pojava grčenja ima tendenciju da prouzrokuje probleme kao što su „smrznuti zglobovi“ i pojave rana na koži (dekubita) pa je važno konsultovati lekara i potražiti pomoć.

Uzroci nastanka mišićnog spazma i se mogu tražiti u neurološkim problemima kao što su: cerebralna paraliza, nasledne bolesti, multiple skleroza, Krabeova bolest, ali i oštećenja kičmene moždine, povrede tog dela tela, povrede mozga ili preterano nakupljanje aminokiseline.

Grčevi u nogama, stopalima, i drugim ekstremitetima mogu nastati i usled nedostatka pojedinih minerala pa je analiza krvne slike važan deo dijagnostike.

Kada se otkrije uzrok propisuje se odgovarajuća terapija, ali ona mora da obuhvati i terapiju koja relaksira mišiće i omogućava bolju prokrvljenost da bi se efikasno lečilo stanje.

Kako nastaje spazam mišića od stresa i kako se boriti sa ovim uzrokom?

Psihičke poteškoće itekako mogu da imaju fizičke manifestacije, a spazam mišića od stresa je najbolji dokaz toga.

Napetost i grčevi se često javljaju kao posledica stresa i drugih negativnih emocija koje se odražavaju na čitavo telo. Organizam tokom stresa luči hormone koji snižavaju prag bola, podižu krvni pritisak i utiču na nerve pa može doći do nevoljnog grčenja mišića i bolnog spazma.

Stalna izloženost stresnim situacijama ima višestruke negativne efekte pa se pre svega mora raditi na psihičkoj ravnoteži da bi ove posledice nestale.

Koji delovi tela imaju najviše problema sa grčevima u mišićima?

Mišićni spazam najčešće pogađa:

• Stopala,
  • Listove,
  • Vrat,
  • Leđa,

Situacija je takva jer su noge, leđa i vrat izloženi najvećem naporu što se odražava i na mišiće koji imaju tremor, trnjenje i bolne grčeve.

Kako izgleda spazam mišića leđa?

Spazam leđnih mišića se javlja kao posledica nekontrolisanog grčenja mišića kičme. Najčešće se javlja u donjem delu i nakon podizanja većeg tereta.

Pacijenti bol u leđima opisuju kao tup bol ili probadajući osećaj tokom određenih pokreta. Nekada spazam mišića leđa seli bol duž tela i u glavnom je vezan za druge probleme sa kičmenim stubom.

Najefikasniji načini lečenja spazma mišića leđa

Da bi se adekvatno pristupilo problemu spazma mišića leđa lečenje mora da obuhvati pravilnu dijagnostiku i propisivanje tretmana.

„Fizionova“ centar ima višegodišnje iskustvo u lečenju problema koji su vezani za koštano-zglobni sistem jer imaju celovit pristup svakom pacijentu, od postavljanja dijagnoze, primne terapije pa do praćenja napretka na putu ka izlečenju.

Iskustvo i savremeni terapijski protokoli su dali odlične rezultate i u lečenju mišićnog spazma tako da se kombinovanom terapijom postiže opuštanje mišića i oporavak za pokret bez bola.

Kako opustiti ukočen vrat i sprečiti spazam mišića vrata?

Vrat trpi veliki napor jer nosi glavu koja je teška nekoliko kilograma, a sadrži deo i kičmenog stuba, brojne nerve, mišićne veze, zglobove i kosti. Ako se mišići preopterete i rameni pojas drži u nepravilnom položaju može se javiti spazam vratnih mišića.

Bol i ukočenost, glavobolja, ograničeni pokreti ramena i glave su samo neki od simptoma, a ako se ponavljaju važno je obratiti se lekaru pa će fizijatar propisati vežbe i dati savete za pravilno držanje vratnog dela kičme.

Kako olakšati bolove kod spazma mišića ramena?

Slično kao i kod spazma vratnih mišića, i spazam mišića ramena se najčešće događa zbog kontinuiranog lošeg držanja muskulature ili prevelikog opterećenja te grupe mišića.

Bol ograničava pokret i može pogoditi jedno ili oba ramena. Tokom lečenja bi trebalo raditi kako na otklanjanju uzroka, tako i na opuštanju pogođenih mišića.

Svi smo osetili spazam mišića noge – kako pomoći?

Iako je grčenje mišića lista najčešće, dešava se i da se spazam mišića noge manifestuje i u stopalu, butnim mišićima ili preponskoj regiji.

Bol traje nekoliko minuta, ali neprijatan osećaj ostaje mnogo duže. Stariji ljudi često osećaju grč u nozi tokom sna, aktivni ljudi tokom i nakon fizičkih aktivnosti.

I ovde važi pravilo da se sporadični grčevi tolerišu kao prirodna pojava, ali češće javljanje i pridruženi simptomi mogu da budu znak da je potrebno ozbiljnije lečenje.

Da li postoji prirodan lek za spazam mišića?

Prirodan lek za spazam mišića često podrazumeva primenu krema, eteričnih ulja i prirodnih lekova koji deluju na relaksaciju mišića i bolju prokrvljenost tela.

Ipak, ako se simptomi ponavljaju važno je konsultovati lekara i započeti sa fizikalnom terapijom kao najboljim načinom za ciljano delovanje na koštano-zglobni sistem.

Ne dozvolite da vam bol ograničava pokret, pozovite Fizionovu i zakažite pregled na broj 011/ 21 00 588.

Dozvolite nam da vas lečimo na pravi način i zauvek oslobodimo nevoljnog spazma mišića!

Vodeći centar inovativnih terapija u regionu