Da li je bol u donjem delu leđa i zadnjici postao problem na koji se sve češće žalite?

Nažalost, konstantni bol u leđima je neretko prouzrokovan određenim oboljenjem kičmenog stuba.

Jedno od najprisutnijih oboljenja je zasigurno diskus herija, bolest savremenog doba koja je u konstantnom porastu.

Fizionova centar sprovodi program kojim leči i rapidno smanjuje bol u donjem delu leđa i zadnjici

Program lečenja se zasniva na primeni najsavremenijih metoda i aparata za fizikalnu terapiju koji čine sam proces lečenja duplo kraćim.

Da li su bol u donjem delu leđa i zadnjici simptomi diskus hernije?

i kako je lečimo uz pomoć FSWT terapije

Diskus hernija se može ispoljiti u vidu lumbalnog sindoma (javlja se u donjem, lumbalnom delu leđa) ili cervikalnog sindroma (gornjem delu leđa). Ova stanja su u opštoj populaciji poznatiji kao diskus hernija leđa i diskus hernija vrata. Jedan od glavnih simptoma lumbalnog sindroma je upravo bol u donjem delu leđa i zadnjici.

Vreme je da se obratite za stručnu pomoć ukoliko osećate sledeće tegobe:

• Bol u donjem delu leđa
  • Bol u vratu
  • Trnjenje nogu i bol u leđima
  • Hronični bol u leđima
  • Bol u leđima pri savijanju
  • Trnjenje ruku
  • Ukočenost u vratu
  • Zujanje u ušima
  • Bol u sredini leđa
  • Bolovi u ramenu i vratnom delu leđa i bol
  • Intenzivan bol u donjem delu leđa
  • Bol u gornjem delu leđa između lopatica
  • Trnjenje ruku i bol u leđima
  • Slabost mišića

Zanemarivanje navedenih simptoma Vas može dovesti u izuzetno neprijatnu situaciju jer diskus hernija ima pogresivni tok.

Međutim, Fizionova centar sprovodi lečenje u bilo kojoj fazi bolesti; bila ona akutna ili hronična.

Koja je najbolja prevencija bola u donjem delu leđa?

Najbolja prevencija bolova u deonjem delu leđa su navike koje smanjuju rizik od oštećenja intervertebralnih diskova, što podrazumeva:

• Održavanje optimalne telesne mase u skladu sa polom i visinom osobe.
  • Pravilno podizanje tereta prilikom kojeg se opterećenje prebacuje na noge, a ne na leđa.
  • Redovno vežbanje koje ojačava mišiće leđa i stomaka.
  • Pravilno držanje tela.

Prekomerna telesna masa povećava pritisak koji se vrši na diskove kičme i stvara bolove u donjem delu leđa.

Održavanje zdrave telesne mase smanjuje opterećenje kičme i diskova, samim tim se smanjuje rizik od nastanka hernijacije.

Kada podižete teže predmete, savijajte kolena i koristite snagu nogu umesto leđa. Bilo bi dobro da držite predmete blizu tela i ne okrećete se u stranu dok držite teret.

Pravilno držanje tela pomaže u ravnomernoj raspodeli težine na kičmu. Zbog toga je bitno da držite leđa pravo, ramena nazad, a glava treba da bude uspravna.

Jačanje mišića leđa i trbuha pravilnim vežbanjem je, takođe, jedan od najboljih vidova prevencije.

Ako je dijagnoza diskus hernije već uspostavljena, bilo bi dobro da vežbanje primenjujete uz instrukcije fizioterapeuta. Na taj način ćete izbeći moguće komplikacije i pogoršanje trenutnog stanja hernijacije diska.

Redovno vežbanje, posebno vežbe koje jačaju mišiće leđa i stomaka, pomažu u održavanju stabilnosti kičme.

Dakle, prevencija bolova u leđima pre svega podrazumeva navike koje smanjuju rizik od oštećenja intervertebralnih diskova.

Višečasovno sedenje i nedovoljna aktivnost dovode do bola u leđima

Dugo sedenje može prouzrokovati pritisak na diskove, posebno ako sedite u nepravilnom položaju uz loše držanje.

Ako radno mesto i posao koji obavljate zahtevaju višečasovno sedenje, preporučuje se redovno ustajanje i istezanje.

Postarajte se da stolica, sto i monitor budu postavljeni na način koji omogućava pravilno držanje tela i položaj vrata.

Kvalitetan san i odmor su važni za oporavak kičme, a savetuje se spavanje na jastuku i dušeku koji podržavaju prirodnu krivinu kičme.

Ukoliko već imate diskus herniju ili blagu protruziju diska uz bol u donjem delu leđa i zadnjici, redovni pregledi fizijatra su neophodni.

Degenerativne promene u kičmi, poput stvaranja koštanih izraslina, proširenje ligamenata mogu uzrokovati suženje kičmenog kanala.

Ove promene često prate proces degeneracije diska, a redovnim pregledima ćete smanjiti mogućnost od nastanka sličnih komplikacija.

Sprovođenje navedenih preventivnih mera može značajno smanjiti rizik od nastajanja diskus hernije i održati kičmu zdravom.

FSWT USMERENA TERAPIJA, REVOLUCIJA U SMANJENJU BOLA

FSWT usmerena terapija se s pravom može nazvati revolucijom u lečenju bolova u leđima. Podjednako je pogodna i uspešna u lečenju lumbalnog, ali i cervikalnog sindroma.

Inovativnost FSWT terapije leži u usmerenim talasima koji prodiru i do 12cm duboko u tkivo i u potpunosti regenerišu krvne sudove, tetive, kosti i ostala meka tkiva.

Za razliku od standardne terapije radijalnim talasima koji prodiru u tkivo svega 2,5 cm.

FSWT usmerena terapija čini sam proces fizikalne terapije duplo bržim.

Pre primene FSWT usmerene terapije je neophodno obaviti specijalistički pregled fizijatra na kom će biti utvrđen tačan program lečenja.

Lečenje diskus hernije

podrazumeva tri faze lečenja

Kao što je prethodno pomenuto, početna stanica u procesu lečenja je svakako dijagnostički pregled.

Doktorka Jelena Kluz-Đurđević, specijalistkinja fizikalne medicine i rehabilitacije će obaviti pregled i utvrditi dijagnozu.

Doktorka će ustanoviti da li bolujete od lumbalnog ili cervikalnog sindroma. Zatim će, shodno dijagnozi, preporučiti protokol lečenja koji je pogodan za tretiranje Vašeg zdravstvenog problema.

Takođe će dati preporuku ukoliko je FSWT-usmerena terapija dobar izbor za lenjene Vašeg stanja.

Sledi spisak metoda koje primenjujemo u okviru protokola za lečenje bola u leđima

• FSWT-usmerena terapija
  • Dekompresija kičme-Tritton DTS catanooga sto
  • Kineziterapija (opciono sa RSq1 aparatom)
  • Terapija hladnim laserom
  • Kombinovana terapija (ultrazvukom+TENS tehnika)
  • Hipobarična terapija
  • IMS-intramuskularna simulacija
  • MFR-miofascijalno oslobodjenje
  • Terapija radijalnim talasima

Tačan broj terapija će utvrditi Doktorka u skladu sa stepenom štete koji je uzrokovan oboljenjem.

Proces lečenja u Fizionovi se ne završava nakon poslednje terapije. Kada prođe mesec dana od poslednje terapije, potrebno je da dođete na kontrolni pregled.

Naš tim će Vam biti na raspolaganju za dodatne informacije i edukaciju o oboljenju kičmenog stuba.

Zatim, naš fizioterapeut će Vam pokazati set vežbi koje ćete primenjivati samostalno kao vid prevencije.

Bićemo Vam na raspolaganju za sva pitanja koje imate za naš stručni tim.

Inovativne metode i aparati za smanjenje bola

Pored stručnosti, inovativnost je prva asocijacija za Fizionovu.

Insistiramo na stalnom usavršavanju naših programa lečenja oboljenja kičmenog stuba.

Zato smo kreirali protokole koji primenom inovativnih fizioterapeutskih metoda i aparata omogućavaju duplo brže lečenje i oporavak.

Mnogi pacijenti su prepoznali značajno poboljšanje zdravstvenog stanja i umanjenje bolova već nakon prve terapije.

Ne dozvolite da bol u leđima upravlja Vašim aktivnostima i sprečava Vas da uživate u njima.

Bitno je znati činjenicu da je diskus hernija oboljenje kičmenog stuba koje nažalost ima progresivan tok.

Odlaganjem lečenja doprinosite pogoršanju Vašeg zdravstvenog stanja, a bolovi mogu postati samo intenzivniji i učestaliji.

Zbog toga je naša preporuka da se što pre obratite za stručnu pomoć i nastavite život bez bola u leđima.