Artritis prstiju predstavlja zdravstveno stanje koje karakteriše upala zglobova u prstima, praćena osećajem nelagode i bola.

Artritis prstiju može biti uzrokovan različitim vrstama, odnosno tipovima artritisa, a najčešći su osteoartritis, reumatoidni artritis, psorijatični artritis (psorijazni artritis), giht ili stilov artritis.

Glavni simptomi artritisa prstiju su bol u prstima, otečeni zglobovi na prstima ruku, a u najtežim oblicima i deformiteti zglobova

Fizionova centar sprovodi lečenje artritisa prstiju inovativnom FSWT metodom koja rapidno smanjuje bol i upalu uzrokovanu artritisom, i dovodi do bržeg procesa oporavka. Osim artritisa prstiju, FSWT terapijom se mogu lečiti i sledeći oblici artritisa :

• artritis kolena
  • artritis ruku
  • artritis skočnog zgloba
  • artritis viličnog zgloba
  • artritis vrata

Šta je prvi simptom reumatoidnog artritisa u prstima?

Jedan od prvih i najčešćih simptoma artritisa prstiju je svakako bol u prstima, a jačina bola može varirati od blagog do intenzivnog i uglavnom je prisutna pri pokretima, ali se može javiti čak i prilikom mirovanja. Reumatoidni artritis simptomi:

• Bol u prstima
  • Smanjena pokretljivost prstiju
  • Deformacije zglobova
  • Otečeni zglobovi na prstima ruku

Kako prepoznati reumatoidni artritis prstiju?

Bol obično potiče od upale u zglobovima, što rezultira nelagodom koja može ograničiti funkciju prstiju.

Upala koja prati artritis prstiju uzrokuje oticanje i crvenilo na područjima zahvaćenim artritisom, a oticanje i otok u zglobovima su glavni uzrok smanjene pokretljivosti.

Zglobovi zahvaćeni artritisom mogu postati topli na dodir zbog upalnog procesa koji se dešava u njima, a toplota može biti prisutna čak i kada otok nije vidljiv

Jedan od najupečatljivijih simptoma artritisa prstiju jeste takozvana jutarnja ukočenost, što znači da je osobama koje boluju od ovog problema teže da pomeraju prste ruke nakon mirovanja, naročito ujutru nakon buđenja.

Koji tipovi artritisa postoje?

Osteoartritis, najčešći oblik artritisa, pored ostalih zglobova u telu, zahvata i zglobove prstiju.

Kako hrskavica koja pokriva krajeve kostiju postepeno propada, dolazi do bola, oticanja i smanjene pokretljivosti prstiju.

Pored osteoartritisa, autoimuno oboljenje koje se naziva reumatoidni arthritis (reumatski artritis) može uticati na zglobove u prstima.

Zglobovi postaju upaljeni, uz osećaj praćen bolom i oticanjem. Ovaj tip artritisa se često javlja kod ljudi koji imaju psorijazu (kožni poremećaj).

Psorijatični artritis zahvata zglobove prstiju, izazivajući slične simptome kao i ostali oblici artritisa.

Jedan od najčešćih oblika artritisa je i stanje giht, koji zahvata palac na nozi. Ova vrsta artritisa uzrokuje formiranje kristala mokraćne kiseline u zglobovima, izazivajući naglu i jaku bol.

Prirodni lek za reumatoidni artritis i bolove u zglobovima

Mnogi ljudi koji boluju od artritisa se umesto lečenja opredeljuju za traženje različitih alternativa, kao što su:

• Prirodni lekovi za psorijazni artritis (psorijatični artritis)
  • Mast za artritis
  • Prirodni lek za reumatoidni artritis
  • Vežbe za reumatoidni artritis.
  • Prirodni lek za artritis

Ipak, ovi alternativni vidovi lečenja najčešće nisu efikasni u dovoljnoj meri i neće dovesti do značajnog olakšanja tegoba.

Fizionova centar pruža lečenje artritisa savremenom FSWT metodom koja rapidno ublažava bol, smanjuje otok i otklanja tegobe artritisa duplo brže

Iako se artritis najčešće javlja kod starijih osoba, ovo oboljenje se svakako može javiti i kod mlađih osoba, zabeležen je čak i artritis kod dece (juvenilni artritis, reumatski artritis kod dece)

Jutarnja ukočenost kao simptom artritisa prstiju

Jedan od karakterističnih simptoma artritisa prstiju jeste jutarnja ukočenost, što znači da je otežano pomeranje prstiju ruke nakon dužeg mirovanja i odmora tokom noći.

Jutarnja ukočenost može biti jedan od najranijih znakova upale u zglobovima. Artritis prstiju može dovesti do gubitka pokretljivosti zglobova, posebno u kasnijim fazama bolesti.

Smanjena pokretljivost može značajno otežati obavljanje svakodnevnih aktivnosti, poput pisanja, hvatanja predmeta, pa čak i oblačenja.

Promene poput udubljenja, neravnina ili promene boje noktiju mogu takođe biti jedan od znakova artritis.

Artritis u odmakloj fazi može dovesti do promena u obliku prstiju, uz deformacije zglobova. Pored narušene estetike prstiju, deformiteti utiču značajno i na funkcionalnost šake.

U zavisnosti od simptoma, lečenje artritisa prstiju može uključivati lekove za smanjenje upale i bola, fizikalnu terapiju, vežbe, pa čak i hirurške zahvate u najtežim slučajevima.

Uzroci artritisa u prstima

Artritis je autoimuno oboljenje, što znači da se javlja kada imunološki sistem, čija je uloga da štiti organizam, greškom napada sopstvene zglobove

Dolazi do degradiranja sinovijalne membrane, koja oblaže unutrašnjost zglobova, što posledično može da dovede do oštećenja

Tačan uzrok nastanka reumatoidnog artritisa nije u potpunosti razjašnjen, ali se smatra da kombinacija genetskih, sredinskih i imunoloških faktora doprinosi razvoju ovog stanja

Da li se artritis prstiju može naslediti genetski?

Utvrđeno je da postoji nasledna komponenta u razvoju artritisa, što znači da ako članovi porodice imaju artritis, povećava se rizik od pojave bolesti kod njihovih naslednika.

Izloženost određenim faktorima okruženja može doprineti pojavi reumatoidnog artritisa kod osoba sa genetskom predispozicijom, a to mogu biti infekcije, pušenje i hormonalne promene.

Postoje određene veze između hormonalnih promena i pojave reumatoidnog artritisa, na primer, neki oblici hormonskih terapija ili promene u trudnoći mogu uticati na tok bolesti.

Pored toga, istraživanja ukazuju na moguću ulogu bakterija i virusa u pokretanju autoimunih reakcija koje dovode do reumatoidnog artritisa, ali je bitno naglasiti da specifični mikroorganizmi koji se dovode u vezu s ovim oboljenjem još uvek nisu izolovani.

Reumatoidni artritis i trudnoća

Trudnoća može imati značajan uticaj na tok bolesti reumatoidnog artritisa, a isto tako i artritis može imati uticaj na trudnoću.

Kod nekih žena se simptomi reumatoidnog artritisa mogu ublažiti tokom trudnoće, dok se kod drugih mogu pogoršati.

Pored toga, određeni lekovi koji se koriste u lečenju reumatoidnog artritisa mogu imati negativan uticaj na trudnoću, pa se savetuje njihovo izbegavanje. Iz tog razloga je važno da obavestite reumatologa ako ste trudni ili planirate trudnoću.

Kako izlečiti artritis? Reumatoidni artritis fizikalna terapija

Lečenje artritisa prstiju uključuje kombinovanje različitih medicinskih tretmana, promenu životnih navika i fizikalnu terapiju. Često se savetuje i biološka terapija za artritis i protivupalni lekovi.

U Fizionova centru lečenje artritisa sprovodimo uz primenu savremene FSWT terapija, koja daje izuzetne rezultate u ublažavanju bola i otoka koji su nastali usled artritisa prstiju.

Ova inovativna terapijska metoda emituje akustične, usmerene talase, prodire i do 12,5cm duboko u tkivo i regeneriše zglobove pogođene artritisom.

Dubinsko prodiranje akustičnih talasa ublažava simptome i bolove, a njena glavna prednosu u odnosu na uobičajeni pristup lečenja artritisa je to što celokupan terapijski proces traje duplo kraće.

Fizionova nudi različite terapijske protokole prilagođene tipu artritisa, a već nakon prve terapije bol se smanjuje za čak 30%. Nakon završetka lečenja, oboleli zglobovi su u značajno boljem stanju nego pre.

Fizionova centar kontinuirano širi svoje znanje iz raznih oblasti medicine

Stručni tim Fizionova centra proširuje svoje stručno znanje na različitim poljima iz oblasti medicine.

Svake godine posećujemo renomirane svetske konferencije na kojima učestvujemo u važnim diskusijama i razmeni znanja sa kolegama iz inostranstva.

Insistiramo na stalnom usavršavanju i proširivanju znanja kako bismo ispratili najnovije medicinske trendove, koje ćemo kasnije i primeniti u našoj praksi.

Brojne poznate ličnosti su već poklonile poverenje Fizionova centru koji se uspešno bavi lečenjem brojnih oboljenja koja saniramo dugoročno i bezbolno.