Da li ste zabrinuti zbog bolnih napada gihta koji Vam ograničavaju pokretljivost i svakodnevne aktivnosti?

Giht je oblik artritisa koji se javlja kada se kristali mokraćne kiseline nakupljaju u zglobovima, uzrokujući bol, upalu i otežano kretanje.

Osim što je izuzetno bolno stanje, giht može dovesti do niza komplikacija ako se ne leči i pređe u hroničnu fazu.

Fizionova centar sprovodi lečenje gihta bezbolnom, neinvazivnom FSWT metodom koja rapidno smanjuje bol i sprečava nastanak komplikacija.

Šta je giht i kako nastaje?

Oboljenje giht pogađa velike zglobove, posebno u prstima stopala. Najčešće se javlja kod muškaraca, ali i žene, posebno nakon menopauze, takođe mogu razviti giht.

Giht nastaje usled visokog nivoa mokraćne kiseline u krvi (hiperurikemija). Kada je nivo mokraćne kiseline previsok, kristali mokraćne kiseline se nakupljaju u zglobovima i formiraju oštre iglice koje uzrokuju upalu i bol.Pored genetske predispozicije, faktori rizika za razvoj gihta podrazumevaju:

• Prekomernu konzumaciju alkohola
  • Ishranu bogatu purinima (crveno meso, određene vrste ribe)
  • Prekomernu težinu
  • Određene hronične bolesti

Glavni simptomi gihta

Akutne napade gihta karakterišu iznenadna i jaka bol u zahvaćenom zglobu. Najčešće je to prst na nozi, posebno palac.

Osim iznenadne pojave bola napadi su praćeni i crvenilom, otokom i osećajem topline u zahvaćenom zglobu.

Tokom napada, zahvaćeni zglob može postati izuzetno osetljiv, što ograničava pokretljivost, pa čak i blagi dodir može izazvati intenzivan bol.

Napadi gihta često se javljaju noću, između ponoći i jutra, što ometa san obolele osobe. Tokom napada gihta, neki ljudi mogu osećati čak i opštu malaksalost i slabost.

Da li je pravilna ishrana dovoljna da giht nestane?

Pravilna ishrana predstavlja važan aspekt lečenja gihta. Smanjenje unosa hrane bogate purinima, alkohola i održavanje zdrave težine mogu pomoći u kontroli nivoa mokraćne kiseline

Pored toga i hidratacija je izuzetno bitna, jer dovoljan unos tečnosti može pomoći u eliminaciji viška mokraćne kiseline iz organizma.

Ipak, u određenom broju slučajeva regulisanje ishrane ne dovodi do uklanjanja kristala koji izazivaju bol i potrebno je primeniti metode lečenja koje će razgraditi nakupljene kristale.

Moguće komplikacije usled gihta

Ako se giht ne leči, može preći u hroničnu fazu i izazvati niz ozbiljnih komplikacija, kao što je formiranje tofusa, čvorića ispod kože koji sadrže kristale mokraćne kiseline.

U hroničnim fazama se javljaju i deformiteti, a ponavljajući napadi gihta mogu dovesti do trajnog oštećenja zglobova.

U naprednim stadijumima, giht može uzrokovati uništavanje hrskavice i smanjenje funkcionalnosti zahvaćenih zglobova, ali i probleme sa bubrezima, što može dovesti do bubrežne insuficijencije.

Bubrežna insuficijencija znači da bubreg ne obavlja svoju funkciju filtriranja krvi i izlučivanja otpadnih produkata.

Neretko se događa da osobe koje pate od gihta mogu postati osetljive na određene lekove koji se koriste za lečenje gihta, pa ova reakcija može otežati lečenje i kontrolu simptoma.

Osobe sa gihtom često imaju povećan rizik od razvoja srčanih bolesti, infarkta miokarda i moždanog udara.

Lečenje gihta inovativnom FSWT terapijom u Fizionova centru

Giht u Fizionova centru lečimo inovativnom FSWT metodom, koja se zasniva na apliciranju akustičnih talasa velike gustine, čijom primenom dolazi do razgradnje nakupljenih kristala u zglobovima.

Inovativna FSWT metoda je potpuno bezbolna, neinvazivna (nema hirurške intervencije) bez potrebe za primenom anestezije.

Izvodi se aplikovanjem aparata na bolno mesto, a kao rezultat lečenja dolazi do rapidnog smanjenja bola i vraćanja pokretljivosti.

Primenom FSWT trapije će celokupan terapijski proces biti brži i pre svega potpuno bezbolan.

Fizionova centar prati najnovije trendove u lečenju gihta i kontinuirano usavršava proces lečenja kroz primenu inovativnih terapijskih metoda koje će rapidno smanjiti bol i ukloniti tegobe oboljenja.

Nakon obavljenog specijalističkog pregled ćete dobiti mišljenje fizijatra i preporuku za potreban broj FSWT terapija.