Da li su hronični bolovi u vratu problem koji Vas svakodnevno opterećuje?

Bol u vratu i ramenima, glavobolja, vrtoglavica i bol u potiljku mogu ukazivati na oboljenje vratnog dela kičme-cervikalni sindrom poznatiji kao diskus hernija vrata.

Fizionova centar sprovodi leče pomenutog stanja primenom savremenih metoda i aparata koji predstavljaju poslednju reč tehnologije.

Terapijski proces je potpuno bezbolan, bezbedan i bez hirurških intervencija.

Inovativna FSWT terapija dovodi do rapidnog smanjenja bola i ukočenosti u vratu, primenom akustičnih talasa koji regenerišu tkivo i oštećene krvne sudove.

Bolovi u vratu mogu biti simptom diskus hernije vrata

prepoznajte simptome vratne diskus hernije

Više faktora utiče na razvoj oboljenja vratnog dela kičme. Međutim, jedan od glavnih uzroka je svakako savremeni način života, koji često podrazumeva višečasovno sedenje u istom položaju povijenog vrata koji dovodi do razvoja simptoma. Ako su simptomi prisutni duži vremenski period ili u slučajevima kada je bol izuzetno jak, potrebno je da se što pre potraži stručna pomoć..

Međutim, jedan od glavnih uzroka je svakako savremeni način života, koji često podrazumeva višečasovno sedenje u istom položaju povijenog vrata.

Simptomi cervikalnog sindroma se najčešće manifestuju kroz sledeće tegobe:

• bol u vratu sa leve strane
  • bol u vratu i glavi
  • bol u ramenu i vratu
  • bol u vratu i glavi pozadi
  • bol u vratu sa desne strane
  • bol u potiljku glave i vratu
  • bol u vratu i ledjima
  • bol u vratu pri pokretu
  • bol u ramenu vratu i lopatici
  • bol u vratu i temenu glave
  • bol u vratu koji se širi ka glavi
  • bol u vratnom delu kičme i ukočenost ramena
  • bol u vratu pri okretanju glave
  • bol u vratu ramenima i rukama

Kako nastaje vratna diskus hernija?

Vratna diskus hernija nastaje kada se unutrašnji, meki deo intervertebralnog diska, istisne izvan svoje uobičajene pozicije. Tokom vremena, starenja, ili usled povreda, spoljni sloj diska može oslabiti ili izgubiti elastičnost.

Kada spoljašnji sloj diska oslabi, unutrašnjost počinje da izlazi kroz oslabljene delove, i taj proces dovodi do bolesti diskus hernije.

Diskus hernija pritiska okolne nerve, što uzrokuje bol i različite tegobe koje značajno otežavaju svakodnevni život.

Diskus hernija može nastati u bilo kom delu kičmenog stuba. Ako se javljaju bolovi u vratu, postoji mogućnost da je u pitanju vratna diskus hernija (cervikalni sindrom).

Kada se hernija javi u vratnoj kičmi, pored bolova u vratu koji su glavni simptom, se javljaju glavobolje i trnjenje u rukama.

Uzrok diskus hernije i bola u vratu

Dugo sedenje i loše držanje može izazvati napetost i bol u vratnom području, ali i bolest diskus hernija.

Sa ovim problemom se često susreću ljudi koji rade za računarom ili provode dosta vremena gledajući u ekrane mobilnih telefona.

Kao što je već pomenuto, proces starenja značajno utiče na intervertebralne diskove. S vremenom, diskovi gube elastičnost, što dovodi do slabljenja i smanjenja sposobnosti diska da apsorbuje pritisak.

Nagli pokreti, kao što su trzaji ili naglo okretanje, takođe doprinose riziku od nastanka hernije.

Pored toga, nasledni faktori igraju značajnu ulogu u razvoju vratne diskus hernije, pa se smatra da je genetika vodeći uzrok pored loših navika.

Ako članovi porodice imaju istoriju problema s diskus hernijom, povećava se verovatnoća da i njihovi naslednici razviju slične probleme.

Prevencija cervikalne diskus hernije

Pravilno držanje tokom sedenja, stajanja i hodanja smanjuje pritisak na vratni predeo kičme.

Savetuje se da položaj glave bude u ravni s kičmom, naročito tokom dugog sedenja, koristite ergonomske stolice koje će pružiti adekvatnu potporu.

Ako radite na računaru ili obavljate poslove koji zahtevaju dugo sedenje, preporučuje se redovno pravljenje pauza.

Tokom pauza istegnite vrat, ruke i leđa kako biste smanjili napetost i rasteretili diskove pritiska, bez naglih pokreta.

Tokom sedenja izbegavajte nepravilne položaje, kao i držanje tela u istom položaju duže vreme. Preporuka je često menjanje položaj i izbegavanje dugog gledanja u mobilni telefon uz povijanje glave ka dole.

Jačanje mišića oko vrata i leđa pruža podršku kičmi i značajno smanjuje rizik od diskus hernije. Vežbe koje jačaju mišiće trupa, kao i istezanje i fleksibilnost, predstavljaju jedan od najboljih vidova prevencije diskus hernije.

Odmor i kvalitetan san smanjuju bolove u vratu

Odmaranje i dobar san igraju važnu ulogu u oporavku i održavanju zdravlja kičme. Odmor omogućava regeneraciju tkiva i relaksiranje od pritiska koji trpi vratna kičma tokom dana.

Uz održavanje optimalne telesne težive i redovnu fizičku aktivnost, odmor predsavlja ključnu naviku za prevenciju razvoja oboljenja i dodatnih komplikacija.

Ako već imate diskus herniju vrata ili hronične bolove koji zahvataju vrat i ramena, važno je da se posavetujte sa lekarom. Redovni fizijatrijski pregledi i rana dijagnostika sprečavaju moguće komplikacije i razvoj dugih oboljenja kičme.

Program lečenja bolova u vratu

tri faze lečenja

Pre svega je potrebno utvrditi da li zaista bolujete od cervikalnog sindroma.

Na prvom pregledu će naša Doktorka Jelena Kluz-Đurđević, specijalista fizikalne medicine i rehabilitacije utvrditi tačnu dijagnozu.

Nakon toga ćete dobiti preporuku za efikasan protokol lečenja. Odmah se možete dogovoriti o svim detaljima lečenja, kao i o terminu prve terapije.

Lečenje cervikalnog sindroma u Fizionovi se sprovodi primenom našeg čuvenog protokola 2 koji će već nakon prve terapije značajno ublažiti postojeći bol.Primenjujemo sledeće terapijske metode:

• Dekompresija kičme-Tritton DTS catanooga sto
  • Kineziterapija (opciono sa primenom RSq1 aparata)
  • Terapija hladnim laserom
  • Kombinovana terapija (ultrazvukom+TENS tehnika)
  • Hipobarična terapija
  • IMS-intramuskularna simulacija
  • MFR-miofascijalno oslobođenje
  • Terapija radijalnim talasima
  • FSWT-usmerena terapija

Bićemo Vam na raspolaganju za dodatnu edukaciju o zdravstvenom problemu i deljenje relevantnih informacija, kao i odgovora na pitanja pacijenta.

Naš tim će Vam kontinuirano pružati podršku tokom čitavog procesa lečenja.

Naš fizioterapeut će Vam nakon završetka protokola lečenja objasniti koje vežbe treba da radite kao vid prevencije i na koji način da ih pravilno primenjujete.

Rešite se bola u vratu

primenom najsavremenijih metoda lečenja

Fizionova ima visoku stopu uspešnosti lečenja cervikalnog sindroma zahvaljujući našem kombinovanom, inovativnom protokolu lečenja.

Insistiramo na primeni najsavremenijih metoda lečenja korišćenjem visokokvalitetnih aparata za fizikalnu terapiju koji čine proces lečenja duplo kraćim.

Aparati koje koristimo su proizvedeni od strane renomiranih svetskih brendova koji su izuzetno cenjeni na tržištu medicinske opreme.

Postanite jedan od 10 000 zadovoljnih pacijenata Fizionova centra.